Why I have been to Himalaya?
I still do not know exactly, it was part of of a general trip to Nepal last summer, but for sure I know very well the feeling I had when I saw my first over 8000.
we were trekking almost at at slope of the Annnapurna massif, clear sky, sunshining and there it was one of the big peaks completely snowy. I had a thrill. I can’t describe it properly I guess.
the snowy peaks become our companions while we were hiking toward our destination (almost 3800 mts).
How amazing! I have only one regret if I am thinking about. I should have reached the first base camp! at least…
Himalaya I will be back ASAP!
Annapurna, August 2012
Perché sono stata sull’Himalaya?
Ancora non lo so di preciso, il trekking era parte di un viaggio avventura in Nepal la scorsa estate; quello che ricordo bene però è la sensazione che ho provato quando ho visto il mio primo over 8000.
Eravamo ancora alle pendici del massiccio dell’Annapurna accompagnati da una cielo terzo e un sole infuocato e ci è comparso all’improvviso di fronte, uno dei grandi montagne della terra completamente innevato.
Continuando nella salita verso la nostra meta finale (circa 3800mts) i picchi innevati sono diventati i nostri compagni di viaggio.
Che sensazione incredibile, ho solo un rimpianto se ripenso a quei giorni di trekking. Sarei dovuta arrivare fino al campo base! Almeno…
Himalaya tornerò presto!
Annapurna, Agosto 2012